Bild
Nästa artikel

Årets campingföretagare utsedda

NYHETER

Årets campingföretagare återfinns i Västergötland, närmare bestämt i Lidköping. Priset delades ut på SCR Svensk Campings årskonferens där några av branschens framstående företagare premierades.

SCR Svensk Camping är som bekant branschorganisationen för en stor del av Sveriges camping- och stugföretagare. I veckan samlades deras medlemmar från hela landet för årskonferens på Gekåsbyn i Ullared. Konferensen avslutades med att framstående företagare uppmärksammades.

– 2018 var ett unikt år på många sätt och branschen satte en mängd nya rekord. En av årets höjdpunkter är att få premiera branschens driftiga företagare, säger Tomas Ringsby Petersson, ordförande SCR Svensk Camping.

Det mest prestigefulla priset Årets campingföretagare gick till Kronocamping Lidköping. Fina utmärkelser gick också till pristagare från Blekinge, Småland, Värmland och Halland.

Årets campingföretagare är familjen Lars-Göran Andersson, Kronocamping Lidköping, Västergötland. I snart ett halvt sekel har årets pristagare arbetat med att utveckla sin campingplats, alltid genom ett målmedvetet arbete och vidareutveckling, till den anläggning som idag är värd att besöka flera gånger – året om!

Årets branschförflyttare är familjen Berg, Dragsö Camping & Stugby, Blekinge. Årets branschförflyttare har inte bara flyttat branschgränserna för sin verksamhet, de har utvecklat ett enastående exempel där outdoorupplevelser ökar besöksviljan till vår bransch och skapar flera boendesäsonger.

Årets ledare är Magnus Christoffersson, Frykenbadens Camping, Värmland. Trygg, inspirerande och engagerad är ord från personalen, vilket beskriver Magnus starka och tydliga ledarskap som stärkt campingplatsens position, lokalt och regionalt.


Årets innovatör/entreprenör är IngMari & Anders Junler, Klarälvens Camping/Vildmark i Värmland. Ett ekologiskt tänk som leder till små avtryck i naturen och ett aktivt engagemang i Ekoturismen gör årets pristagare till sanna entreprenörer.

Årets marknadsförare är Ingrid Olsson, Getnö Gård-Lake Åsnen Resort, Småland.
Med en genomtänkt och medveten marknadsföring har årets marknadsförare med små medel inte bara skapat ökad beläggning utan också möjliggjort för mängder av gäster att möta svensk natur.

Årets unga campingföretagare, stipendiet Tummen Upp, gick till Matilda Svensson, Nordic Camping Björkäng, Halland. Genom hårt arbete, stor ansvarskänsla, sann serviceanda och att alltid vara en glädjespridare har årets pristagare gått från säsongsarbete till ansvarsrollen som platschef, där hon fortsatt att utvecklas, som ledare och i sitt affärsmannaskap.

Priserna består av glasskulpturer designade av Maria Pettersson och tillverkade på glasbruket Bergdala Studioglas. Årets campingföretagare får även träskulpturen ”Mellan tummen och pekfingret”, skulpterad av Anders Björklund, Orsa.

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.