Bild
Nästa artikel

Dometic förvärvar Oceanair

NYHETER

Med det förvärvade varumärket Oceanair som är specialister på marina rullgardiner tillkännager Dometic idag hela sin nya portfölj med fönsterskyddslösningar för att ytterligare stärka sin position inom sektorn Mobile Living.

Idag tillkännagav Dometic sin nya portfölj med marina rullgardiner, Dometic Marine Blinds, genom att införliva och ändra varumärket på förvärvade Oceanair-produkter. Från och med februari 2019 kommer därför varumärket Oceanair att upphöra.

Tack vare den inarbetade positionen i kombination med Dometics varumärke, har Oceanair-produkterna börjat användas inom nya användningsområden som exempelvis fritidsfordon.

– Dometics varumärke gör att Oceanair-produkterna har chansen att nå en mycket större publik, säger Peter Kjellberg, Chief Marketing Officer på Dometic Group och fortsätter, Dometic har en stark ställning på den marina marknaden. Med vår stora expertis på områdena fritidsfordon och hotellverksamhet, är vi fast beslutna att introducera Oceanairs enastående kreationer på nya marknader, för nya kunder och inom nya användningsområden.

50 procent av Oceairs portfölj med rullgardiner har tillval för automatik, vilket innebär att en hel mörkläggningssats kan styras med ett knapptryck, från rullgardiner till skydd för dörrar och luckor. 

Design, teknik och innovation är vad som gjort Oceanair till en av de ledande aktörerna på marknaden för exklusiva marina lösningar.

– Vi har idag en oöverträffad marknadsnärvaro med företagets skräddarsydda eleganta skyddslösningar till fönster och luckor avsedda för byggare av fritidsbåtar och lyxyachter. Vår ambition är att expandera. Jag tror att vi framöver kommer att kunna bredda vår kundbas med hjälp av Dometics varumärke, säger Justine Heeley, Chef för Dometic Marine Blinds.

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.