Nästa artikel
Pris till Eskilstuna Sundbyholms gästhamn
NYHETER

Pris till Eskilstuna Sundbyholms gästhamn

Publicerad 8 april 2015 (uppdaterad 1 oktober 2019)
Eskilstuna Sundbyholms gästhamn med bland annat sex ställplatser har fått utmärkelsen Årets marknadsförare. Systrarna Ulrica Sjöberg och Helena Pagoldh fick ta emot utmärkelsen vid näringslivsfesten Marknadsplats i mars.

Det är tidningen Affärsvärlden som berättar att Helena och Ulrica precis har dragit igång sin åttonde säsong som ägare till Sundbyholms gästhamn. Sedan starten har de hunnit ändra mycket.

Det är inte bara husbilarna som lockar gäster. Gästhamnen har 90 förtöjningsplatser och antalet gästnätter uppgår till cirka 1 500 per säsong. På sommaren har hamnen som mest ett 20-tal säsongsanställda.

– Maten har utvecklats från att ha varit hamburgare i pappförpackning till att vi lagar mer mat. Man kan säga att vi har en cafémeny. Det är pajer, hamburgare, lasagne, smörgåsar och sallader. På bokningar kan vi göra mat från en alternativ meny och gästen kan ju även beställa till exempel en picnic-korg som denne kan avnjuta i slottsparksmiljö, berättar Helena Pagoldh till Affärsliv.

Enligt vinnarmotiveringen har Sundbyholms gästhamn "lyckats nå ut samt bygga starka relationer och gjort kunder till vänner".

– Folk är här på sin lediga stund, de har semester. De ska känna sig välkomna. Det är viktigt att de möter ett leende. Det ska vara enkelt och kännas varmt att vara här, berättar Ulrica Sjöberg.

Ämnen i artikeln

Missa inget från Husbil & Husvagn

Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.