Nästa artikel
Dometic ser ljust på framtiden
NYHETER

Dometic ser ljust på framtiden

Publicerad 5 december 2016 (uppdaterad 5 december 2016)
Det behövs fler anställda för att möta den ökande orderingången för Dometic i Tidaholm. Nu behöver de 30-40 personer för att klara den ökande efterfrågan som dessutom ökar när produktion flyttas från Tyskland till Tidaholm.
Det är Skövde Nyheter som har intervjuat Dometics vd Tommy Karlsson som berättar om produktionsflytten från Tyskland till Tidaholm. 

— Vi räknar med en uppgång på mellan 8-13 procent under första halvåret 2017, säger han till Skövde Nyheter.

Fabriken i Tidaholm, som tillverkar fönster till husvagnar och husbilar, har 145 anställda men arbetsstyrkan räcker inte längre till. Dometic behöver upp emot 40 fler medarbetare.

Tidaholmsfabriken tillverkar cirka 800 000 fönster och den produktion som flyttar från Tyskland beräknas öka antalet med 225 000 och prognosen för 2017 ökar därutöver den hittillsvarande produktionen med tio procent.

Dometics kunder har ökande produktionsbehov, bland andra Knaus Tabbert som räknar med en tillväxt på 25 procent 2017, Fendt och Capron fem procent och engelska Swift hela 18 procent.

Men den stora nyheten är att Dometic i Tidaholm ska leverera direkt till sina kunder där det tillkommer 24 runt om i världen men redan nu har Dometic en produkt i varje ny husbil/husvagn i Amerika, Europa, Asien och Afrika och är på god väg i Australien berättar Tommy Karlsson för Skövde Nyheter.

Företaget har dessutom bytt logotype i syfte att knyta ihop varumärket och lanserar en ny slogan, Mobile Living made easy.

Ämnen i artikeln

Missa inget från Husbil & Husvagn

Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.