Bild
Nästa artikel
 Framgångsrik mässa för KABE-gruppen

Framgångsrik mässa för KABE-gruppen

NYHETER

Kabe-koncernens egen husvagns- och husbilsmässa på Elmia i Jönköping blev en succé. 16 440 biljetter bokades och 613 fordon såldes. Dessutom valde många att övernatta på mässcampingen utanför utställningshallen.

Husbil & Husvagn besökte mässan på Elmia i Jönköping som Kabe/Adria ordnade med nyheter från Kabe, Adria, Sun living, Affinity samt tillbehör från Kama Fritid, Dometic och Truma m.fl. Mässan pågick under nio dagar, 4-12 september 2021, och totalt visades 123 fritidsfordon från modellprogrammet 2022 upp.

På mässcampingen, som i vanlig ordning sköttes av Caravan Clubs Smålandssektion, var trivselfaktorn hög och där fanns även den dubbeldäckade Kaben som nyligen köpts av Bosses Bil.

– Det är en fantastisk styrka att vi kan presentera ett så stort och heltäckande utbud på det här sättet. Många som besökte mässan är nya kunder som inte haft husvagn eller husbil förut. För dem var det förstås extra värdefullt att få jämföra modeller och prata med säljarna i lugn och ro, förklarar Johan Skogeryd som är vd på Adria AB.

Försäljningsmässigt blev mässan framgångsrik med 613 sålda fordon totalt. Alf Ekström, koncernchef på KABE Group, tycker det är viktigt att förutom god försäljning också lyfta fram själva anordnandet av mässan som en positiv händelse.

–  Stort tack till alla kunder, besökare, återförsäljare, medutställare, CaravanClub, Elmia, FC- gruppen och alla andra för att vi tillsammans kunde genomföra KABE & Adria Husvagn och Husbilsmässa 2021, avslutar Alf Ekström.

Missa inte bildspelet!
 

Taggar: Nyheter

Husbil & Husvagn besökte mässan på Elmia i Jönköping som Kabe/Adria ordnade med nyheter från Kabe, Adria, Sun living, Affinity samt tillbehör från Kama Fritid, Dometic och Truma m.fl. Mässan pågick under nio dagar, 4-12 september 2021, och totalt visades 123 fritidsfordon från modellprogrammet 2022 upp.

På mässcampingen, som i vanlig ordning sköttes av Caravan Clubs Smålandssektion, var trivselfaktorn hög och där fanns även den dubbeldäckade Kaben som nyligen köpts av Bosses Bil.

– Det är en fantastisk styrka att vi kan presentera ett så stort och heltäckande utbud på det här sättet. Många som besökte mässan är nya kunder som inte haft husvagn eller husbil förut. För dem var det förstås extra värdefullt att få jämföra modeller och prata med säljarna i lugn och ro, förklarar Johan Skogeryd som är vd på Adria AB.

Försäljningsmässigt blev mässan framgångsrik med 613 sålda fordon totalt. Alf Ekström, koncernchef på KABE Group, tycker det är viktigt att förutom god försäljning också lyfta fram själva anordnandet av mässan som en positiv händelse.

–  Stort tack till a

Är du redan tidningsprenumerant? Skapa din digitala inloggning.

Registrera
Digital prenumeration
Sista chansen! Läs alla artiklar utan kostnad

Den här artikeln är del av vår Premium-tjänst. Testa nu helt gratis. Inget kreditkort behövs och provperioden avslutas automatiskt.

Läs mer

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.