Bild
Nästa artikel
Ny app om färjor från Trafikverket

Ny app om färjor från Trafikverket

NYHETER

Den 14 december 2021 lanserades appen ”Trafikinfo Färjerederiet” som ger information om alla Trafikverkets vägfärjor.

Med Trafikverkets nya app Trafikinfo Färjerederiet får du trafikinformation om färjorna i realtid. Det går att välja favoritleder, hitta tidtabeller till alla färjeleder, se nästa avgång, få trafikmeddelande om störningar i realtid och hitta aktuell information och fakta om färjelederna.

Färjerederiet har satt 2021 som temaår för Fokus digitalisering. Detta för att sätta fokus på hur digitala tekniker kan effektivisera verksamheten. Ett exempel på detta är projektet Kunddialog som den 14 december 2021 lanserade appen ”Trafikinfo Färjerederiet”.

– Appen är en anpassning av vår befintliga app "Åka Ekeröleden". Detta innebär att vi sparar både tid och pengar. I stället för att göra en helt ny app kan vi dra fördelar av det vi redan har. Framtagen kod ägs av Färjerederiet vilket är en fördel om vi ska ändra framöver. Eftersom vi sitter på informationen har vi full kontroll på att korrekt information når ut till kunderna. Det är en garanti för kunderna att den kommer direkt från källan, säger Michael Sjöblom, projektledare Kunddialog och Tekniknära förvaltningsledare.

Med dagens SMS-tjänst levereras störningsinformationen cirka 15 minuter senare än när informationen finns digitalt. Det blir alltså snabbare och enklare med appen.

Du hittar appen i Appstore eller Google play via länkarna nedan. Tjänsten är kostnadsfri.

https://apps.apple.com/se/app/trafikinfo-färjerederiet/id1595844247

https://play.google.com/store/apps/details?id=se.relyit.tfr.kunddialog
 

Taggar: Nyheter

Med Trafikverkets nya app Trafikinfo Färjerederiet får du trafikinformation om färjorna i realtid. Det går att välja favoritleder, hitta tidtabeller till alla färjeleder, se nästa avgång, få trafikmeddelande om störningar i realtid och hitta aktuell information och fakta om färjelederna.

Färjerederiet har satt 2021 som temaår för Fokus digitalisering. Detta för att sätta fokus på hur digitala tekniker kan effektivisera verksamheten. Ett exempel på detta är projektet Kunddialog som den 14 december 2021 lanserade appen ”Trafikinfo Färjerederiet”.

– Appen är en anpassning av vår befintliga app "Åka Ekeröleden". Detta innebär att vi sparar både tid och pengar. I stället för att göra en helt ny app kan vi dra fördelar av det vi redan har. Framtagen kod ägs av Färjerederiet vilket är en fördel om vi ska ändra framöver. Eftersom vi sitter på informationen har vi full kontroll på att korrekt information når ut till kunderna. Det är en garanti för kunderna att den kommer direkt från källan, säger Michael Sjöblom, projektledare Kunddialog och Tekniknära förvaltningsledare.

Är du redan tidningsprenumerant? Skapa din digitala inloggning.

Registrera
Digital prenumeration
Kampanjerbjudande – halva priset livet ut!

Den här artikeln är del av vår Premium-tjänst. För att få tillgång till den och alla andra Premium-artiklar behöver du teckna ett medlemskap. Just nu har vi ett extra förmånligt erbjudande: Halva priset livet ut.

Läs mer

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.