Bild
Nästa artikel
Truma får pris för sin kundservice

Truma får pris för sin kundservice

NYHETER

Truma överraskades under Caravan Salon när den tyska husbils- och husvagnshandeln, DCHV, kom till deras monter för att överlämna priset för god kundservice.

Truma blev både överraskade och glada när DHCV dök upp i montern på Caravan Salon eftersom sekretessen varit god och inget om vem som vunnit utmärkelsen partnerpriset LUPO i kategorin ”leverantörer” läckt ut i förväg. De som överlämnade utmärkelsen var Matthias Euch som är styrelsemedlem och Kai Dhonau som är president för DCHV ”för det exemplariska stöd som alla Service Partner får när de underhåller och servar produkterna".

DHCV har runt 320 medlemsföretag spridda över hela Tyskland, så utmärkelsen värderas högt inom branschen. I prismotiveringen skriver DCHV så här:

– Den höga belastningen på verkstäderna innebär stora problem för husbils- och husvagnshandeln. Bristen på kvalificerad arbetskraft och problemen med att kortfristigt utöka arbetsplatserna på verkstäderna bromsar dessutom den nödvändiga kapacitetsökningen på branschens verkstäder. Kontinuerliga fortbildningar för servicepersonalen för att optimera arbetet i verkstäderna och ett starkt stöd från leverantörerna är därför viktiga faktorer som bidrar till att avlasta verkstäderna.

Vidare står det så här i lovtalet:

– Med sitt ständigt växande utbud för självservice ger Truma kunden tillgång till hjälp online så att mindre problem och frågor kan lösas på egen hand när det behövs. På så vis bidrar Truma på ett förebildligt sätt till att avlasta serviceföretagen så att de slipper de många små och okomplicerade förfrågningarna som sammantagna ändå blir väldigt tidsödande. Lika föredömlig är tjänsten Truma Assist med vilken Truma hjälper servicepersonalen ute i verkstäderna online med målinriktade felsökningar och ger värdefulla anvisningar om hur man snabbt åtgärdar eventuella fel. Med sin servicehotline, med kvalificerade medarbetare ute på fältet och möjligheten att lämna in garantiansökningar digitalt och okomplicerat lämnar Truma ännu fler viktiga bidrag till stöd för husbils- och husvagnshandeln.


Hela teamet på Truma gladde sig över utmärkelsen, eftersom Truma anser att den omfattande kundservicen är en av grundpelarna i företagets affärsstrategi. Totalt sett finns ungefär 1800 Truma Partner och runt 500 Truma Service Partner både i Tyskland och utomlands.

– Utmärkelsen bekräftar för oss att vi valde rätt väg när vi bestämde oss för att ge alla campare tillgång till en så anspråksfull och omfattande serviceinfrastruktur. Det är dessutom en del av konceptet Open Innovation som vi valt att följa på vår väg in i framtiden. Vi vill tillsammans med vårt community göra resandet säkrare, bekvämare och mer digitalt. Till det hör även att vi erbjuder en utomordentligt bra kundservice. Det är själva grunden för det djupa förtroendet mellan oss och våra kunder, säger Michael Peikert, Head of European Retail Management på Truma.
 
Taggar: Nyheter
Truma blev både överraskade och glada när DHCV dök upp i montern på Caravan Salon eftersom sekretessen varit god och inget om vem som vunnit utmärkelsen partnerpriset LUPO i kategorin ”leverantörer” läckt ut i förväg. De som överlämnade utmärkelsen var Matthias Euch som är styrelsemedlem och Kai Dhonau som är president för DCHV ”för det exemplariska stöd som alla Service Partner får när de underhåller och servar produkterna".

DHCV har runt 320 medlemsföretag spridda över hela Tyskland, så utmärkelsen värderas högt inom branschen. I prismotiveringen skriver DCHV så här:

– Den höga belastningen på verkstäderna innebär stora problem för husbils- och husvagnshandeln. Bristen på kvalificerad arbetskraft och problemen med att kortfristigt utöka arbetsplatserna på verkstäderna bromsar dessutom den nödvändiga kapacitetsökningen på branschens verkstäder. Kontinuerliga fortbildningar för servicepersonalen för att optimera arbetet i verkstäderna och ett starkt stöd från leverantörerna är därför viktiga faktorer som bidrar till att avlasta verkstäderna.

Vidare står det så här i lovtalet:

– Med sitt ständigt växande u

Är du redan tidningsprenumerant? Skapa din digitala inloggning.

Registrera
Digital prenumeration
Sista chansen! Läs alla artiklar utan kostnad

Den här artikeln är del av vår Premium-tjänst. Testa nu helt gratis. Inget kreditkort behövs och provperioden avslutas automatiskt.

Läs mer

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.