Bild
Nästa artikel

Krockade – då knackade If på rutan

NYHETER

Ibland inträffar händelser som gränsar till det osannolika. Det är nog närmast så man får beskriva följande historia som försäkringsbolaget If delar med sig av.

Tänk att du precis krockat bilen och så kommer försäkringsbolaget och knackar på rutan för att se att du är okej. Så enkelt kan det vara när man är kund hos If.

En tisdag morgon när Vicktoria Brzuziewska, Skadecenterchef på If, var på väg från parkeringen vid kontoret i Mölndal såg hon två rejält krockade bilar.

Tillsammans med en annan skaderådgivare gick hon fram till de krockade bilarna och kollade hur förarna mådde.

Det visade sig vara en If-försäkrad bil och en Volvia-försäkrad bil (Volvia ägas av If) som kört ihop i korsningen utanför kontoret.

- Förarna var lite omskakade men mådde efter omständigheterna bra. De blev otroligt överraskade av att försäkringsbolaget kom springandes på gatan eftersom de stod i telefonkö för att komma fram, säger Vicktoria Brzuziewska.

Nästa överraskning

Förarna fick hjälp att ringa Volvo assistans och Falck som bärgade bilarna och tog emot alla uppgifter från kunderna om händelsen. Av en ren slump åkte sedan dessutom Volvos haverikommission förbi och stannade och pratade med förarna, samt fotade bilarna.

- Kunderna kunde inte tro att det var sant. Här kom hjälpen till dem utan att de behövde göra någonting!

Vicktoria Brzuziewska följde med kunderna upp till Ifs reception där de kunde göra klart anmälan. Vållandet gjordes klart direkt och kundernas bilar gick omgående till verkstaden.

- Båda kunderna är otroligt nöjda och tacksamma, både för omtanken och hjälpen! Det var en fantastisk gruppinsats och visar verkligen att If och Volvia lever upp till vår nya slogan; ”Gör det enkelt för dig, välj ett oknepigt försäkringsbolag”, avslutar Vicktoria Brzuziewska.


Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.