Bild
Nästa artikel
Husvagns- och husbilsimportör storsatsar på tv-reklam

Husvagns- och husbilsimportör storsatsar på tv-reklam

Reklamfilm.

Värmländska firman Bergholm Fritid AB satsar 5 miljoner kronor på reklamfilm i tv. Målsättningen är att nå en ny yngre kundgrupp.

 - Det är många unga människor som har växt upp med tågluffande och backpackande över världen, säger Lars Bergholm. Nu när de vuxit upp vill de fortsätta att resa på egen hand och själva bestämma vart de ska stanna. Det här är människor som nu börjat upptäcka husbils- och husvagnsboendet. 

För att fånga upp den nya, trendkänsliga målgruppen satsar man på en nationell reklamkampanj där film, webb och sociala medier är huvudingredienserna. Prislappen för kampanjen är 5 miljoner kronor. 

- Det är ett helt nytt sätt att tänka för branschen. Men det är ett måste om man vill bredda målgruppstänkandet och hitta nya, presumtiva kunder, konstaterar Lars Bergholm. 

Reklamfilmen börjar rulla över landet på TV4 den 11 mars. Då launchas också de nya kampanjsiterna skaffahusbil.se och skaffahusvagn.se. 

Taggar: Hem, Nyheter

Kommentarer

#1
Tommy Edling
2011-03-25 10:35

Saklig och upplysande reklam kan jag godta om den är seriös...

#2
HendricksROSLYN
2011-04-09 11:13

Premium and affordable, these words are about our custom writing uk service. Furthermore, these are not our own words! Students say about us such stuff because we are the most workable variant for them!

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.