Nästa artikel
Husvagns- och husbilsimportör storsatsar på tv-reklam
Reklamfilm.

Husvagns- och husbilsimportör storsatsar på tv-reklam

Publicerad 14 mars 2011 (uppdaterad 14 mars 2011)
Värmländska firman Bergholm Fritid AB satsar 5 miljoner kronor på reklamfilm i tv. Målsättningen är att nå en ny yngre kundgrupp.

 - Det är många unga människor som har växt upp med tågluffande och backpackande över världen, säger Lars Bergholm. Nu när de vuxit upp vill de fortsätta att resa på egen hand och själva bestämma vart de ska stanna. Det här är människor som nu börjat upptäcka husbils- och husvagnsboendet. 

För att fånga upp den nya, trendkänsliga målgruppen satsar man på en nationell reklamkampanj där film, webb och sociala medier är huvudingredienserna. Prislappen för kampanjen är 5 miljoner kronor. 

- Det är ett helt nytt sätt att tänka för branschen. Men det är ett måste om man vill bredda målgruppstänkandet och hitta nya, presumtiva kunder, konstaterar Lars Bergholm. 

Reklamfilmen börjar rulla över landet på TV4 den 11 mars. Då launchas också de nya kampanjsiterna skaffahusbil.se och skaffahusvagn.se. 

Länkar

Ämnen i artikeln

Missa inget från Husbil & Husvagn

Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.