
Camping utan personal i receptionen.
Det blir det nya för First Camp, när de introducerar ett så kallat digitalt gästflöde. Campingkedjan har sneglat på ställplatser och hur de ofta sköts. Det innebär att gästen får göra allt själv med hjälp av mobilen: boka, betala, checka in, öppna bommar och servicehus.
Först ut är First Camp Mellsta utanför Borlänge. Den är redan nu etiketterad som First Camp Easy, det vill säga en lite enklare destination med lägre priser.
Det kommer inte att bli helt tomt på personal på campingplatsen. Personer som sköter städning och vaktmästeri ska finnas på plats.
– Det här är ett test, men också en viktig pusselbit i vår strävan att modernisera campingupplevelsen. Vi ser det som ett sätt att möta våra gästers behov på ett nytt och smart sätt. Självklart kommer våra medlemmar i First Camp Club fortsatt tjäna poäng, säger Benita Jonsson, operativ chef på First Camp i ett pressmeddelande.
- Boka online via firstcamp.se. Drop-in-gäster får information via QR-koder på plats.
- Du får ett sms med incheckningslänk på ankomstdagen.
- Via telefonen kan du checka in, öppna servicehus, bommar och stugor samt bjuda in fler personer till bokningen.
- Föredrar du det finns en self-service-maskin på plats som du kan använda istället för telefonen.
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.