Bild
Nästa artikel

Gekås får turistinformation om Halland

NYHETER

Destinationerna Varberg, Falkenberg och Halmstad gör en gemensam satsning tillsammans med Gekås Ullared i en bemannad turistinformation inne i varuhuset. Efter midsommar öppnar den inspirerande turistinformationen på restaurangplanet.

Med nästan fem miljoner besökare är Gekås Ullared Sveriges största turistmål. Många besökare vet dock inte vad som finns att upptäcka i området runt Ullared eller ens att det ligger i Halland. 

– Vi är väldigt positiva till att upplåta plats för det här initiativet och att vi tillsammans bygger destinationen ännu starkare. Dessutom är det en fin service till våra kunder, säger Boris Lennerhov, VD Gekås AB.

Förhoppningen med en turistinformation är att besökarna ska förlänga sitt besök eller komma tillbaka för att uppleva mer av Hallands utbud. För kunderna är självklart shoppingen i fokus, men på restaurangplanet tar man en välbehövlig paus och hinner förhoppningsvis med att vara lite nyfiken.

Två turistinformatörer är anställda och kommer bemanna informationsdisken fem dagar i veckan men den är aldrig stängd utan övrig tid blir det självbetjäning. Broschyrer finns att ta, pekskärm och VR-glasögon finns om man vill utforska mer.

– Trots all digital utveckling så är det personliga mötet otroligt viktigt, därför har vi valt att ha bemanning fem dagar i veckan, säger Fredrik Jansson, VD på Destination Falkenberg.

Falkenberg, Varberg och Halmstad arbetar redan med de andra halländska kommunerna och regionen för att gemensamt göra de halländska turistmålen mer kända men detta är första gången som de tre kommunerna går tillsammans i ett projekt för att stärka regionens attraktionskraft.

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.