Bild
Nästa artikel
Husbilar förbjuds på nattparkering

Husbilar förbjuds på nattparkering

Nyheter

Nu förbjuder kommunen övernattningar med husbilen vid femte vik på Getterön.
På grund av klagomål får husbilsturisterna hitta platser att övernatta på.

Vid femte vik på Getterön i Varberg införs nu ett parkeringsförbud. Förbudet råder mellan klockan 02 och 06 på en populär parkering för husbilsturister. Kommunen menar att parkeringen är just en parkering och inte en ställplats. Dessutom har kommunen fått klagomål från campingen i närheten och närboende om att husbilarna skymmer utsikten och att det skräpas ner. Istället hänvisas husbilsturisterna till den nyöppnade ställplatsen vid Naturrum, där det finns 24 stycken platser.

Taggar: Nyheter, Hem

Kommentarer

#1
Bo Johansson
2012-07-22 18:33

Vill inte Varbergs kommun ha några besökare från husbilsfolket så finns det andra kommuner som gillar oss

#2
sorento87
2012-07-23 12:06

Skall kommunerna gå campingarnas vägar o tvinga in folk på campingplatser. När det är fullt på dessa vilket det är ofta efter västkusten så blir det inget bra att förbjuda någon natt på femtevik. Borgholm gör likadant. Nä snart talar dom om när vi ska äta och var, när vi ska sova och var och hur vi ska sova för det har SCR klagat på. Börjar likna ett löje över detta tvingande.

#3
suntraveller
2012-07-24 10:31

Det klagas över att husbilarna skymmer utsikten, säger man. Förbudet gäller mellan kl. 02 -06. För vem skymmer man utsikten då? Dom flesta sover nog som bäst den tiden.

#4
JojjeD
2012-07-24 20:17

Då stryker jag Varberg på min lista med möjlighet att övernatta.
Tur att jag bara passerade idag.
BOrgholm är redan borta på min lista.
Fel när kommunerna går campingarnas vägar o tvingar in folk på campingplatser!

#5
Roger Thörn
2012-07-26 08:53

Och då undviker vi Varberg denna gång

#6
Håkan Frid
2012-07-29 19:52

Hur kan campingplatsägare ha sån makt?
Jag blir så trött på dessa flata politiker som inte förstår hur stora losers dessa kommer att bli när de kommer att inse vad som händer. Det säljs mer husbilar än husvagnar just nu och är vi inte välkomna turister så får de skylla sig själva. Även campingplatsägarna biter sig i svansen, de bör tänka till på campingfolkets framtid och hur dessa vill ha det.
Men det värsta och sjukaste är att hela tiden känna därute att man mer eller mindre är hatad av alla fördomsfulla individer. Jag mår dåligt många gånger och skäms oerhört över folks beteende

#7
cannergard
2012-07-29 22:47

Tack Varberg
Nu behöver ni inte få någon slant ifrån mej, jag kommer i fortsättningen att fortsätta E6:an förbi

#8
camper
2012-07-30 07:59

Kanske ni skall skruva av alla regskyltar på husbilarna och stå där ändå för att markera ert missnöje...
Jag kan själv tycka att med ockerpriser på en full och trång camping så borde de inte hålla på att få kommunen att tvinga in campare

#9
Eva Lundgren
2013-01-13 17:46

Om campingen klagar på husbilar får dom nog ändra sina regler om att man måste boka minst 7 nätter från juni till aug, försökte boka 2 nätter med husbil och fick svar att man måste boka minst 7 nätter så det blir nog inget varberg.
för oss.
Eva

#10
hasse simonsson
2013-07-28 07:05

Da skippar vi varberg.

#11
Henrik Hagström
2013-08-21 10:42

Okunskap.
Läs här.
http://home.aland.net/m04188/document/ej_campingplatser.pdf

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.