Nästa artikel
Nordic Camping ökar stark
NYHETER

Nordic Camping ökar stark

Publicerad 25 augusti 2016 (uppdaterad 25 augusti 2016)
Campingintresset ökar och när Nordic Camping idag redovisade sitt halvårsresultat visar det på en kraftig vinst- och omsättningsökning.
I rapporten redovisas att nettoomsättningen ökade med drygt 26 % under första halvåret och i kronor blev det en resultatförbättring med 3,4 miljoner.

I juni förvärvades Hagöns Camping i Halmstad vilket har bidragit till resultatökningen. Den kraftigt ökade beläggningen under den period då traditionell camping har lågsäsong har bidragit till resultatet. Även omsättningen för traditionell camping, husvagn och husbil, har ökat med 10% under första halvåret.

För framtiden kommer ledningen att fokuserar på ökad tillväxt genom fler förvärv av campingar samt att utveckla befintliga anläggningar, vilket det finns fortsatta bra möjligheter till. Vidare noteras att allt fler husbilar utnyttjar anläggningarna.

I rapporten framgår vidare att omsättningsökningen har fortsatt uppåt med 28 % i juli mot föregående år.  

Ämnen i artikeln

Missa inget från Husbil & Husvagn

Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.