Bild
Nästa artikel
Tio miljoner satsas i Skutberget

Tio miljoner satsas i Skutberget

NYHETER

First Camp investerar stort i Skutberget-Karlstad, över tio miljoner under 2016 och 2017, och ytterligare investeringar är planerade.

Närmare 100 000, så många blev gästnätterna på First Camp Skutberget-Karlstad under fjolårets säsong vilket är en ökning med fem procent från 2015. Att gästerna blir fler är inte förvånande, hela campingbranschen uppvisar positiva siffror, och Skutberget-Karlstad är en av First Camps fem året runt-öppna destinationer.

– Karlstad har massor av aktiviteter och sevärdheter att erbjuda. Det är en plats dit man åker för att få upplevelser. Bland våra 17 campingar utmärker sig Skutberget-Karlstad som en riktigt intressant plats för nyfikna semesterfirare. Vi är övertygade om att Karlstad som destination kommer att utvecklas i ett högt tempo de kommande åren och vi kommer att vara med och bidra till det, säger Unni Åström, VD First Camp.

Bland årets nyheter finns en hel del sociala mötesplatser, som förväntas locka även Karlstadsbor till campingen.

– I år kan gästerna njuta av ett helt nybyggt centrumhus. I huset ryms en ny restaurang med en härlig uteservering, lobby med bar, butik och förstås campingens reception. Dessutom kommer campingen att få en helt ny lekplats för våra små gäster, och lägg därtill den populära äventyrsgolfen som invigdes förra sommaren, så förstår ni att vi är stolta. Vi har satsat på att skapa en destination som såväl Karlstadsbor som gäster från hela Sverige och Europa ska kunna njuta av, säger Unni Åström, VD First Camp.

2018 och 2019 satsar First Camp ytterligare på Skutberget-Karlstad. Campingens befintliga stugor ska rustas upp men det ska även byggas nya stugor. Dessutom planeras ett nytt servicehus.

Taggar: Nyheter

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.