Allt om Rapido 10000

Modellen Rapido 10000 var en stor treaxlad och helintegrerad husbil från franska Rapido som kom 2010 och slutade säljas 2017 och har ersatts av Rapido Distinction i1066 och i1090. Den fanns att få med robotväxlad automat och längst bak hade 10000 DFH en rejäl queenbed. Nypriset för bilen år 2011 var strax över en miljon kronor och den hade en totalvikt på fem ton. Det franska företaget Rapidos första husvagn byggdes 1961 av Constant Rousseau. Det var en hopfällbar tältvagn för familjens egna semestrar. Den var byggd så att den kunde användas som vanlig släpvagn resten av året. 1976 började sonen Pierre i företaget och han ville omedelbart att de skulle designa en husbil. Den första husbilen som byggdes av Rapido hette Ranonneur 410 och lämnade fabriken 1983. 1985 avled Constant och sonen Pierre tog över företaget som 1987 presenterade en hel serie husbilar från halvintegrerat till alkover och strax därpå även helintegrerade. År 2014 kom sonen Nicolas in i företaget och han blev därmed den tredje generationen. Rapidogruppen är idag en stor koncern med huvudkontor i Mayenne och där varumärken som Esterel, Rapidhome, Fleurette, Itineo, Campereve, Westfalia, Dreamer, P.L.A./Giottiline ingår.

På Husbil & Husvagn har vi just nu:

Totalt 1 artiklar om Rapido 10000

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.